Trojlístek úspěchu

Úspěšné vzdělávání: Odpovědnost na všech stranách

Vzdělávání je klíčem k budoucnosti našich dětí. Abychom jim mohli poskytnout co nejlepší podmínky pro jejich rozvoj, je důležité, abychom si ujasnili vzájemná očekávání a odpovědnost.

Pedagog:

  • Zajišťuje obsah a formu výuky přiměřenou věku dítěte a v souladu se ŠVP.
  • Vytváří motivující a bezpečné prostředí pro učení a udržuje kázeň.
  • Umožňuje žákům prožít jak úspěch, tak i neúspěch a učí je z obou situací čerpat.
  • Vede děti k odpovědnosti za vlastní výkon a k sebehodnocení.
  • Umožňuje žákovi nést následky jeho jednání (pozitivní i negativní).
  • Usiluje o snižování případných handicapů žáka v přístupu k učení a spolupracuje s PPP, SVP a dalšími odborníky.
  • Včas informuje rodiče o problémech a navrhuje možná řešení.
  • V případě zanedbávání péče informuje OSPOD.
  • Průběžně se vzdělává a rozvíjí své pedagogické dovednosti.
  • Spolupracuje s kolegy a vedením školy.
  • Dodržuje etický kodex pedagoga a respektuje práva dítěte.
  • Objektivně hodnotí žáky a poskytuje jim zpětnou vazbu.
  • Vytváří individuální vzdělávací plány pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Dítě:

  • Odpovídá za své chování a dodržuje školní řád.
  • Aktivně se zapojuje do výuky a plní zadané úkoly.
  • Respektuje pedagogy a spolužáky.
  • Připravuje se na vyučování a nosí si potřebné pomůcky.
  • Snaží se porozumět učivu a v případě nejasností se ptá.
  • Rozvíjí své dovednosti a znalosti.
  • Učí se samostatnosti a zodpovědnosti.

Rodiče:

  • Zajišťují výchovné působení a řeší problémy ve spolupráci se školou.
  • Zajišťují připravenost dítěte na výuku.
  • Vytvářejí doma podporující prostředí pro učení a plnění školních povinností.
  • Motivují dítě k učení a zájmu o vzdělávání.
  • Komunikují s pedagogy o prospěchu a chování dítěte.
  • Účastní se školních akcí (třídní schůzky, konzultace) a spolupracují se školou.
  • Dbají na dodržování školního řádu a dalších pravidel.
  • V případě potřeby zajišťují dítěti odbornou pomoc (doučování, psycholog, atd.).
  • Podporují rozvoj dítěte v souladu s jeho individuálními potřebami a schopnostmi.
  • Učí dítě základním hodnotám a principům slušného chování.
  • Zajímají se o to, co se dítě ve škole učí.
  • Kontrolují domácí úkoly a podporují dítě v učení.
  • Informují školu o důležitých změnách v rodině, které mohou ovlivnit vzdělávání dítěte.
Sledujte nás na Facebooku Naše videa na YouTube