Trojlístek úspěchu
Úspěšné vzdělávání: Odpovědnost na všech stranách
Vzdělávání je klíčem k budoucnosti našich dětí. Abychom jim mohli poskytnout co nejlepší podmínky pro jejich rozvoj, je důležité, abychom si ujasnili vzájemná očekávání a odpovědnost.
Pedagog:
- Zajišťuje obsah a formu výuky přiměřenou věku dítěte a v souladu se ŠVP.
- Vytváří motivující a bezpečné prostředí pro učení a udržuje kázeň.
- Umožňuje žákům prožít jak úspěch, tak i neúspěch a učí je z obou situací čerpat.
- Vede děti k odpovědnosti za vlastní výkon a k sebehodnocení.
- Umožňuje žákovi nést následky jeho jednání (pozitivní i negativní).
- Usiluje o snižování případných handicapů žáka v přístupu k učení a spolupracuje s PPP, SVP a dalšími odborníky.
- Včas informuje rodiče o problémech a navrhuje možná řešení.
- V případě zanedbávání péče informuje OSPOD.
- Průběžně se vzdělává a rozvíjí své pedagogické dovednosti.
- Spolupracuje s kolegy a vedením školy.
- Dodržuje etický kodex pedagoga a respektuje práva dítěte.
- Objektivně hodnotí žáky a poskytuje jim zpětnou vazbu.
- Vytváří individuální vzdělávací plány pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Dítě:
- Odpovídá za své chování a dodržuje školní řád.
- Aktivně se zapojuje do výuky a plní zadané úkoly.
- Respektuje pedagogy a spolužáky.
- Připravuje se na vyučování a nosí si potřebné pomůcky.
- Snaží se porozumět učivu a v případě nejasností se ptá.
- Rozvíjí své dovednosti a znalosti.
- Učí se samostatnosti a zodpovědnosti.
Rodiče:
- Zajišťují výchovné působení a řeší problémy ve spolupráci se školou.
- Zajišťují připravenost dítěte na výuku.
- Vytvářejí doma podporující prostředí pro učení a plnění školních povinností.
- Motivují dítě k učení a zájmu o vzdělávání.
- Komunikují s pedagogy o prospěchu a chování dítěte.
- Účastní se školních akcí (třídní schůzky, konzultace) a spolupracují se školou.
- Dbají na dodržování školního řádu a dalších pravidel.
- V případě potřeby zajišťují dítěti odbornou pomoc (doučování, psycholog, atd.).
- Podporují rozvoj dítěte v souladu s jeho individuálními potřebami a schopnostmi.
- Učí dítě základním hodnotám a principům slušného chování.
- Zajímají se o to, co se dítě ve škole učí.
- Kontrolují domácí úkoly a podporují dítě v učení.
- Informují školu o důležitých změnách v rodině, které mohou ovlivnit vzdělávání dítěte.