Školní poradenské pracoviště
Výchovný poradce: Mgr. Martina Mahdalová
mobil: 604 644 561
e-mail: mahdalova@zsujezdec.cz
Konzultační hodiny: středa 10:00 – 10:45 hod.
Školní metodik prevence: Bronislava Bujáčková
mobil: 604 644 561
e-mail: bujackova@zsujezdec.cz
Konzultační hodiny: denně 7:40 – 8:00 hod.
Školní speciální pedagog: Mgr. Helena Simerská
mobil: 604 644 561
e-mail: simerska@zsujezdec.cz
Konzultační hodiny: středa 9:00 – 9:45 hod.
Školní psycholožka: Mgr. Zdeňka Buráňová
E-mail: zdenka.buranova@poradnazl.cz
Tel: 739 006 418
Konzultační hodiny: Pondělí a Středa 8:00 – 12:00
Výchovný poradce – Mgr. Martina Mahdalová
Poradenské činnosti:
▪ Sledování žáků s neprospěchem a ve spolupráci s ostatními vyučujícími hledání způsobu
řešení tohoto problému.
▪ Koordinace péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami – spolupráce s třídními
učiteli a ostatními členy školního poradenského pracoviště.
▪ Konzultace k vyšetření žáků v pedagogicko-psychologické poradně na doporučení třídních
učitelů nebo na žádost rodičů.
▪ Péče o integrované žáky – pomoc při přípravě individuálních vzdělávacích plánů a plánů
pedagogické podpory, jejich projednávání a vyhodnocování účinnosti.
▪ Péče o žáky nadané a talentované – pomoc při přípravě individuálních vzdělávacích plánů
a návrh péče o tyto žáky.
▪ Spolupráce s dalšími odborníky – pedagogicko-psychologické poradny, speciálně
pedagogická centra, střediska výchovné péče.
▪ Řešení případů opakovaných přestupků proti školnímu řádu.
▪ Pomoc při řešení konfliktních problémů ve škole.
▪ Konzultace s rodiči při výchovných a výukových obtížích dětí.
Školní metodik prevence – Bronislava Bujáčková
Poradenské činnosti:
▪ Konzultační a poradenská činnost pro žáky a jejich rodiče v oblasti prevence rizikových jevů
chování.
▪ Příprava a realizace Preventivního programu školy.
▪ Spolupráce s různými poradenskými a preventivními zařízeními a institucemi.
▪ Práce s žákovskými kolektivy metodami, které pozitivně ovlivňují klima tříd i celé školy.
▪ Spolupráce s třídními učiteli i ostatními členy školního poradenského pracoviště při řešení
aktuálních problémů třídních kolektivů.
▪ Sledování rizik vzniku a projevů rizikových forem chování ve škole a návrh možnosti jejich
řešení.
▪ Konzultace s rodiči při výchovných obtížích dětí.
Školní speciální pedagog – Mgr. Helena Simerská
Poradenské činnosti:
▪ Práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
▪ Evidence speciálních pomůcek a materiálů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
▪ Konzultace pro rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
▪ Spolupráce při vytváření individuálních vzdělávacích plánů.
▪ Spolupráce s třídními učiteli i ostatními členy školního poradenského pracoviště při řešení
aktuálních problémů.
Školní psycholožka: Mgr. Zdeňka Buráňová
Kdo a v jakých situacích se na mě může obrátit?
Žáci:
· Pokud vám nejde učení tak, jak byste chtěli.
· Pokud máte problémy se spolužáky, či kamarády a nevíte, jak je vyřešit.
· Když máte pocit, že se k vám někdo ve škole nechová tak, jak by měl (spolužáci, učitelé, další zaměstnanci školy..).
· Cítíte se sami, bez přátel a nemáte za kým jít řešit své problémy.
· Když vás trápí něco osobního (strach z něčeho, špatné sny, nemoc, hádka s kamarádem, tréma ..).
· Pokud se děje něco doma, co nemáte komu říct (hádky rodičů, násilí, samota, konflikty se sourozenci…).
· Když si prostě a jednoduše potřebujete o čemkoli promluvit.
Rodiče:
· Pokud se vám něco nedaří ve výchově vašeho dítěte.
· Pokud máte pocit, že mu to ve škole nejde tak, jak by mělo.
· Když se vám nedaří domluvit se v něčem s učiteli vašich dětí.
· Když máte podezření, že se vašemu dítěti ve škole děje něco, co by nemělo.
· Když se ve vaší rodině dějí velké změny nebo se řeší problémy, které mohou mít negativní dopad na psychiku vašeho dítěte (rozvod, stěhování, úmrtí…)
· Jestliže má vaše dítě jakékoli psychické problémy (má z něčeho strach, stěžuje si na bolest, nevolnost, i když je zdravé, je neobvykle zamlklé, přestane chodit za kamarády apod.).
· Pokud máte podezření, že vaše dítě experimentuje nebo užívá nějaké návykové látky nebo se s někým takovým stýká.
· Pokud pozorujete na vašem dítěti nějaké prudké změny v chování a náladě, které nejsou obvyklé.
Učitelé:
· Chcete-li pomoc při rozvíjení pozitivní atmosféry ve třídě.
· Chcete-li pomoc při řešení negativních jevů chování žáků.
· Řešíte-li výukové či výchovné potíže svých žáků.
· Máte-li ve třídě žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
· Chcete-li si jen popovídat o dění ve škole.
Hlavní cíle Školního poradenského pracoviště:
- Zkvalitnění poradenských služeb ve škole poskytovaných žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům.
- Zlepšení sociálního klimatu školy.
- Práce se všemi subjekty školy i s dětmi, které nemají problémy, a vytváření široké základny preventivní činnosti.
- Vytváření programů prevence sociálně patologických jevů a sledování jejich účinnosti.
- Zajištění péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, metodická pomoc a příprava podmínek pro úspěšnou integraci dětí se specifickými vzdělávacími potřebami.
- Řešení problémů spojených se školní docházkou – neomluvená a vysoká omluvená absence (či účelově omluvená).
- Posílení průběžné a dlouhodobé péče o děti s neprospěchem a vytváření předpokladů pro jeho snižování.
- Posílení průběžné a dlouhodobé péče o nadané žáky.
- Prohloubení spolupráce s ostatními poradenskými zařízeními.